onsdag 9 april 2014

Blyger ;)

Igår var det då dags för BVC 18-månaders kontroll med lilla Gullen. Han som annars spexar och har sig slöt sig som en mussla och ville inte alls visa upp sina skills ;) Fast det var tre stycken i rummet när vi kom in så jag kan förstå honom ;) BVC-sköterskan som vi aldrig träffat innan, en läkare och en student. Jag försökte med allt ;) Han skulle ju rita och bygga med klossar men det ville han inte ;) Han satt i mitt knä och ville inte lämna den platsen ;) Jag fick istället själv rita och bygga, allt för att locka honom, men icke ;) Men han fick "godkänt" ändå :) Så fort vi kom ut och gick till bilen började han peka och prata haha, så typsikt ;) Men men, han är inte ensam om att vara blyg. BVC-sköterskan sa att nästan alla barn i den åldern är lite blyga! Idag blev det en hektisk morgon på jobbet. "Min" läkare var sjuk och det skulle avbokas pat. Sen blev det strul nere i kassan/receptionen. Eftersom en av mina kollegor har semester idag och egentligen skulle suttit i kassan, är det tydligen vi andra på just vår mottagning som måste täcka upp för henne (alltså någon sekreterare från samma mottagning som den sekreteraren som har semster jobbar på), vilket då blev jag. Det gör inte så mycket men det är så struligt med detta schema så ingen tycker det är hållbart. Och det har vi framfört. Vi har ju även en som är jour varje dag, det är cirkulerande så man bytar joursekreterare varje dag men tydligen så gäller bara jouren vid sjukdom. Tycker det är så rörigt. Men men. Nu är det som det är. Skulle dock träffat min chef idag för att gå igenom fakturor men det blev inte av. Får ständiga påminnelser i jobbmailen. Men så länge det görs innan förfallodagen så. Nej, tillbaka till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar