onsdag 2 april 2014

Intimt!

Ja jag vet inte vad jag ska kalla det. Men i alla fall..... Jag är tjej, eller kvinna. Så för mig är det inget konstigt att prata om. Preventivmedel. Jag har haft kopparspiral ett tag nu. Dock trivdes jag inte med den så bra då man kan få väldigt riklig mens av den, vilket jag ju då fick. Alldeles för riklig. Jag fick även starkare PMS-besvär. Det borde inte kunna gå eftersom kopparspiralen är hormonfri, men jag upplevde det så och barnmorksan bekräftade att det kunde faktiskt vara så ibland. Hur som helst valde jag att plocka ut den och när jag väl ligger där i stolen så säger barnmorskan att den inte satt så bra utan att den "åkt ner". Den togs ut väldigt lätt och jag vet inte om jag ska sätta in en ny längre fram. Barnmorskan sa att mina onormala blödingar kan ha berott på att spiralen satt fel och att jag alltid kan prova att sätta in en ny längre fram. Då jag var och satte in denna som nu togs ut, fick barnmorskan göra två försök då den första inte ville "vara kvar". Och nu detta med att den andra åkt ner. Känns inget vidare bra. Jag var på ett ställe och satte in den och ett par veckor senare var jag där igen och gjorde ett ultraljud för att se så att den satt som den skulle och då sa läkaren att den satt perfekt. Två veckor senare bokade jag då tid hos min gamla barnmorska som plockade ut den då jag inte ville ha den längre och för att den då satt fel så jag hade ändå inte kunnat ha kvar just den spiralen. Så något måste ju ha hänt mellan ultraljudet och utplockningen. Undrar om det är vanligt att spiralen hamnar fel eller stöts ut?! Jag är säkert inte ensam i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar