torsdag 24 april 2014

Glasögon för tredje gången :/

Som jag misstänkte så blev det då glasögon igen. Fast denna gången blev det enbart läsglasögon då jag sitter så pass mycket framför datorn i mitt jobb. Fick även reda på att jag ser lite dåligt på långt håll nu också men inga glasögon för det nu. Jag har mest problem med att se på långt avstånd när jag kör bil, men inte så pass att det behövs glasögon för det. Jag fick ett par slipade solglasögon på köpet och dessa kommer dock göras så att jag kan se på långt avstånd då jag antagligen inte kommer sitta med dessa när jag läser utan mer när jag kör bil eller är ute. Då är dessa toppen för att se på långt håll. Men glasögonen jag beställde nu är för läsning och kommer troligtvis användas flitigt på jobbet. Mina progressiva light som jag hade sen innan var inte helt fel i styrka sa optikern men efter mätning av mina ögon och undersökning tyckte hon att jag behövde ett snäpp skarpare styrka. Jag är fortfarande inte tillräckligt "dålig" i synen för att få progressiva, och det är jag tacksam för! Men men, jag beställde ett par med lite tunnare båge denna gång. De jag haft nu som jag knappt använt är lite kraftigare och mer markanta. Jag provade både och när jag var där men fastnade för de tunnare bågarna :) Mina första läsglasögon jag hade var också av det tunnare slaget och dom trivdes jag bra i. Känner att de kraftigare jag haft nu senast har skymt lite för synen i sidled. Inte för att det gör så mycket men nu när jag fick göra ett nytt val så valde jag att inte ha kraftiga bågar igen! Jaja, snart helg igen. Veckorna går så fort! Nästa vecka är kort vecka. Jag har barnen och jag funderar på om jag ska ta ledigt på fredagen den 2 maj. Barnen gillar ju dagis och dom hade nog inte märkt så stor skillnad om dom är där på fredagen eller inte. Men dom är ju i alla fall lediga den 1 maj så då hade man ju kunnat passa på att vara ledig dagen efter också. Förra veckan då det var påsk var jag och barnen lediga på skärtorsdagen och långfredagen och fick en massa extra tid tillsammans och det var så mysigt :) Har ändå sparat en del semesterdagar så jag har att ta ut kanske lite till julen sen också :) Men det är låååångt fram ;) Men dom finns där i alla fall, semesterdagarna, att ta av när det väl blir aktuellt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar