torsdag 2 juni 2016

Värme, utbrott och presentönskningar!

Jisses vad varmt det är nu. I morse visade tempen i bilen på 21 grader när jag parkerade vid jobbet. Undrar hur varmt det ska bli idag?! Men man ska inte klaga. Det fläktar ju ändå lite här så. Barnen är trötta och mer gnälligare än vanligt men så är det ju. Inte så konstigt i denna värmen. Igår fick Nubbi värsta utbrottet hemma när vi hade kommit hem Han åt ett korvbröd som han gillar men helt plötsligt gick något fel, väldigt fel. Jag såg inte vad det var som gick fel men i nästa sekund så låg korvbrödet i vasken och han skrek :/
Han skrek så in i. Det är något som han börjat med den senaste tiden, att vråla högt när han blir arg. Ja jisses vad han kan skrika. Jag frågade honom vad det var som hade hänt men han bara skrek. I dessa lägen är det bästa att låta honom vara. Fast i detta fallet igår så fick jag säga till honom. Det hjälpte föga. Till slut lugnade han ner sig och då ville han har ett nytt korvbörd. Resten av kvällen var han glad. För er som inte vet så kan autistiska barn "snöa in på" en viss typ av mat under en period, ibland längre, ibland kortare perioder. Nubbi älskar korvbröd med ketchup i. Såklart äter han annat också men just detta älskar han nu.


Jag och Gullen pratade igår om vad han önskar sig nu när han fyller år. Det är ju bara en månad kvar ca tills min lilla gosse blir 4 år. Han visade en specifik legosats som fanns i en leksakskatalog som vi fick i posten för ett tag sen, som han verkligen vill ha. Saken var den att åldern på den förpackningen var 7-14 år. Jag försökte förklara för honom att det var en svår sak att bygga och att det var för lite större barn, men det brydde han sig inte om. Det var ju Batman i den :) Så vi får väl se vad jag kan hitta på.


Nej, nu får jag önska er alla en trevlig torsdag. Snart helg igen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar