tisdag 21 juni 2016

Tisdag och regn....

Idag regnade det när vi körde till dagis. Trist, men inte så mycket man kan styra över.


Igår hade dom firat Gullen på dagis då han fyller år mitt i sommaren då de flesta är på semester. Han ville inte att dom sjöng för honom, han ville inte sitta på den speciella kudden man får sitta på när man fyller år, och han ville inte ha kungakronan på sig. Han hade dock valt frukt till fruktstunden och han hade då valt äpple. Sen hade han fått välja aktivitet som dom skulle göra på förmiddagen och då hade han valt att dom skulle gå till gula bananen, en lekplats som ligger vid förskolan. Han hade även fått ett fint kort där dom hade skrivit in saker som kompisarna på dagis hade sagt om honom. Men det är lite typiskt min Gullen alltså, ingen uppståndelse direkt vill han ha hehe ;)


Jag har fixat med inbjudningskort till hans kalas nu som jag ska skicka ut så fort jag kan. Kunde inte bestämma mig för hur jag skulle göra dom så jag gjorde två varianter att välja mellan ;)


Håller på att fixa det sista med min bil nu. Ska ju ombesiktigas nu snart. En av sakerna är färdiga och det återstår bara en sak nu att fixa innan jag kan besiktiga bilen. Känner mig lite stressad över det, men det ska nog gå bra. Så tråkiga utgifter och sen kom ju bilskatten direkt efter besiktningen också. Tycker jag har en ganska hög skatt på min bil. Ska i alla fall ha den kvar något år till sen får jag se om jag byter till en annan lite mindre och lite billigare bil. Inte för att den bilen jag har nu är jättedyr, men jag kan nog hitta billigare.


Nej, dags att jobba igen. Trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar