onsdag 22 juni 2016

Avtackning och slutet på en resa....

Ja, det börjar ju närma sig. Min stora pojke Nubbi ska ju till hösten börja i skolan. Vi går inte på semester förrän i mitten/slutet av juli, men det är enbart denna veckan och nästa vecka som han kommer ha sin resurs kvar hos sig på dagis. Resursen kommer alltså jobb juni ut och slutar sen. Det är vemodigt och jag kan inte förstå vart tiden har tagit vägen. I snart tre år har Nubbi gått på den förskolan. Han började där i oktober 2013 efter att vi flyttat till byn. I snart tre år har hans resurs varit med honom i princip alla dagar. Det har varit en stor trygghet för mig som förälder att ha vetat att han alltid funnits där för min pojke. Så det kommer inte bli lätt när vi nästa vecka måste säga adjö. Men vi hoppas på att vi kan få träffa honom någon gång. Denna resurs är ju även personen som jag haft som avlösare i hemmet, så vi har ju lärt känna honom ännu lite mer och han har tagit en del av vår vardag i viss mån. Som jag skrev innan så kommer pojkarna gå kvar på dagis några veckor till och dom kommer även hinna med sammanslagningen till ett annat dagis under två veckor, innan det är dags för oss att gå på semester. Sen väntar fyra veckors ledigt.


Igår hade vi min mamma på besök en stund efter att vi kommit hem. Det är trevligt när mamma kommer och barnen tycker det är skoj. Vi hade köpt chokladmuffins som Gullen bjöd mormor på ;)


Nu är det bara jobb idag och imorgon, sen är det midsommar. Ska bli skönt att vara lite ledig. Min midsommarafton men pappahelg för barnen. Jag kommer dock ha barnen till fredag och under dagen på midsommarafton för att fira, innan jag kör barnen till sin pappa under eftermiddagen/kvällen. Min mamma och mina syskon kommer hem till oss för att äta och umgås så det ska bli väldigt trevligt :)


Nej, dags att jobba igen. Trevlig onsdag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar