fredag 3 juni 2016

Solen är inte för alla.

Mitt minsta lilla hjärta. Så trött han var igår. Somnade i bilen på väg hem från dagis och sen somnade han i soffan igår kväll en stund. Jag fick väcka honom efter typ en kvart så att han skulle kunna somna senare när det var dags att lägga sig. Han sa att det skakade i huvudet när jag frågade hur han mådde. Men efter sovstunden på en kvart så var han hyfsat pigg igen och åt lite och skakandet i huvudet var borta. Ingen feber eller så heller. Jag antar att han haft lite huvudvärk. Han somnade sen utan problem vid strax efter åtta på kvällen. Jag pratade med fröken på dagis i morse om detta och då visade det sig att dom hade varit i skogen hela förmiddagen och ätit lunch där vilket jag visste om. Men sen hade dom stannat i skogen och var inte tillbaka på dagis förrän vid två tiden, och det visste jag inte, att dom hade varit ute så länge. Alltså hade Gullen inte sovit eller vilat något igår. Där hade vi förklaringen till varför han var så trött. Men han tål inte solen så bra. Han säger ofta att han tycker det är varmt och vill vara inne. Jag sa till ännu en gång på dagis idag att han måste dricka mer. Dom har ju muggar och så där men det är säkert inte så lätt att kolla att alla dricker som dom ska eller borde. Han har en vattenflaska på dagis som han ska använda nu när det är så varmt så jag hoppas att den används nu. Jag han sagt ifrån om det också. Vi får väl se hur det har gått idag när jag hämtar.


Ikväll ska vi ha besök och vi ska laga mat. Känner mig lite stressad över det men det får gå ändå.
Vi ska bjuda på spagetti och köttfärssås som Gullen önskat. Sen blir det en liten specialare till efterrätt :) Men ändå ganska vanlig. Tänkte i alla fall testa ett nytt recept på köttfärssåsen idag, så jag hoppas det ska smaka bra.


Nej, nu ska jag fortsätta. Trevlig fredag och helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar