tisdag 14 juni 2016

Plattan i golvet....

Igår när jag kom för att hämta barnen på dagis så fick jag höra att Nubbi hade haft en väldigt bra dag. Allt hade varit bra. Men, det var en sak. Nubbi hade suttit med plattan en stund när hans resurs var ute på rast. Och precis när han kom tillbaka hade Nubbi kastat plattan i golvet och blivit arg. När jag frågade hur pass trasig plattan blev, så småskrattade Nubbis resurs och sa ja........ Jag behövde inget svar, det var svar nog. Dom har tydligen två plattor där och den andra som hade skydd låg på laddning. Denna som Nubbi hade så länge hade inget skydd men dom skulle tydligen få skydd till den. Men ja, det hjälpte ju inte nu tyvärr. Men det var ingen fara sa dom och inget jag skulle inte tänka på det. Det kunde ju lika bra ha hänt en olycka om någon tappat den i golvet och den fallit lite olyckligt. Med det menar jag ju såklart inte att det är ok att kasta den i golvet, men ja, ni förstår säkert hur jag menar.
Tråkigt var det i alla fall och man känner sig på något vis lite skyldig som förälder. Dom hade ju pratat med Nubbi om det på dagis igår och han hade förstått att han gjort fel. Vi pratade även om det hemma igår och Nubbi förklarade på sitt sätt vad som hänt. Vad som gjorde honom så arg vet dom inte. Men det är ju så med honom ibland, det blir inte som han tänkt sig eller så blir det fel och då blir han så arg. Svårt det där.


Något som annars lite roligare var att Nubbi igår hade bett sin resursperson att han skulle fråga vad Nubbi gjort hos sin pappa i helgen :) Och så fick han ställa frågan till Nubbi som sen fick berätta :) Något helt nytt och så kul att få höra :)


Idag kommer barnens mormor på besök en stund när vi kommit hem. Jag ska sluta lite tidigare då vi har ett utvecklingssamtal inbokat med Gullen och personal från avdelningen.


Nu blir det lunch här! Trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar