torsdag 30 juni 2016

Presentkorg och avsked....

Igår kväll satt jag och fixade ihop det sista på presentkorgen som vi skulle ha med till Nubbis resurs idag. Det blev en tavla med AIK på, en chokladask, godis, kaffe med smak av choklad, ljus och ett brev som jag skrivit ihop till honom. Allt detta satte jag i en korg med lite cellofan runt. Gullen hjälpte mig att bära den och lämnade över den till Nubbis resurs. Han tackade så mycket, och jag hoppas han ska tycka om innehållet.
Idag är det hans sista dag och det kommer kännas tomt att lämna Nubbi på dagis utan att han är där. Det har ju varit en stor trygghet för Nubbi men även för mig som förälder. Han har ju varit den på dagis av personalen som spenderat mest tid med min son och om det varit vikarier som öppnat någon gång så har man alltid tänkt att det är bara fram tills resursen kommer sen är det lugnt. Det har betytt så otroligt mycket att det har funnits någon som kan min son och känner honom väl. När ingen annan förstått honom så har han gjort det. Men vi ska vara på dagis i tre veckor till innan vi går på semester så det är inte någon längre tid Nubbi kommer vara utan sin resurs där. Efter semestern väntar skolan och helt nya rutiner.


Torsdag idag. Det märks att folk börjar ta semester för det blir tystare och tystare här på jobbet och mer glest på folk i korridorerna. Men det kan ju vara lite skönt också, samtidigt som det blir lite ensligt.


Jaja, nu ska jag jobba vidare här. Trevlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar