torsdag 16 juni 2016

Planeringsdag och blomsterbud!

Igår hade vi planeringsdag med jobbet. Vi var på ett ställe som ligger precis intill botaniska trädgården i Lund. Ganska fint ställe och vi hade fint väder så vi kunde sitta ute och äta när det var dags för lunch och pauser.


När vi kommit hem igår så fixade jag med maten. Plötsligt ringde det på dörren. Nubbi skuttade dit och öppnade persiennerna för att se vem det var men han mumlade bara något så då visste jag att det inte var någon vi kände. Är det någon vi känner säger han vem det är :) Jag tänkte först att det var någon försäljare för det kommer sådana ibland som knackar dörr i vårt område. Men jag öppnade och utanför stod en man med en bukett i en spann i handen. Hej hej, jag har lite blommor till dig, sa han. Jag blev väldigt överraskad och förvånad. Inte alls något jag väntat mig, men såklart väldigt glad :)
Kortet var lite kryptiskt men det tog inte så lång tid innan jag anade vem det var. Väldigt roligt och mycket uppskattat av mig :)


Idag regnar det här. Trist, men det behövs det också. Det var ju varmt och skönt igår så man ska inte klaga. Snart helg och som vanligt har veckan gått fort. Bara en vecka kvar till midsommar också. Min midsommar med barnen detta året så jag kommer ha dom till fredag nästa vecka, alltså till midsommarafton och så hämtar pappan dom på midsommarafton när vi ätit lite och så. Blir i alla fall att mamma kommer hem till oss men det kan tänkas att vi blir fler. Det blir nog bra.


Nu ska jag fortsätta här. Trevlig torsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar