onsdag 26 oktober 2016

Och trotsen fortsätter....

Ja den är sannerligen inte nådig alltså, denna trots. Igår kväll var en av de värre eftermiddagarna/ kvällarna på länge. Det spelade ingen roll vad jag än gjorde för det var bara fel. Även när jag gjorde som han ville så var det ändå fel. Så nu får jag byta taktik. Tror jag måste bli lite hårdare. Mer konsekvent och hålla ännu mer på vad som sägs. Det låter kanske hemskt i vissa öron men nu har jag försökt allt annat och inget hjälper. Jag kan inte ha denna ständiga kamp varje morgon, varje hämtning och varje kväll. Det går inte. Även om vi kommer upp i tid och iväg i tid så är jag ofta försenad till mitt jobb, och ja, jag må vara hemsk som säger det, men det är oftast för att min yngsta pojke sätter sig på tvären. Ibland kan ju promenaden från Nubbis skola ner till dagis ta tjugo minuter p.g.a. detta. En promenad som annars tar fem minuter. Morgonen idag började typ på samma sätt som gårdagens eftermiddag/kväll. Undrar om han håller på att bli sjuk eller något nu för han är mer ledsen också. Vi får väl se hur det blir när jag hämtar idag.


Annars blir det inget speciellt idag. Jobb och sedan ska jag hämta pojkarna och hem och fixa maten osv. Blir väl lite tvätt ikväll också. Det vardagliga helt enkelt.


Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar