fredag 7 oktober 2016

Läkarbesök, och att må bra....

Igår var jag på läkarbesök. Jag pratade om min astma som jag haft nu sedan två år tillbaka. Jag börjar smått fundera på om det stället jag var listad på innan vekligen har någon kompetens överhuvudtaget. Jag fick i alla fall reda på igår att jag ska behandlas under en längre tid. De instruktioner jag fått innan är bara till att glömma. Sen fick jag dessutom en ny medicin, eller inte ny så men i nytt format som är lättare att hantera och dosera. Det jag fått från det tidigare stället är gammalmodigt och svårt att använda. Tack och lov för detta ställe som jag nu är listad på. Verkligen bra läkare och dom lyssnar verkligen. Sen pratade vi om att det kunde vara relaterat till jobbet eftersom det är många som har problem av luften där. Läkaren sa att om det finns något i ventilationen på mitt jobb så är jag ständigt utsatt och det blir då svårare att läka. Men att den pågående inflammationen läker ut om man behandlar under en längre tid. Folk som varit under den behandlingen har tydligen inte fått det lika besvärligt med förkylningar som innan. Det tar även vid pollenallergi och när det är säsong för det. Jag kan känna av det en hel del under våren och då ska tydligen denna behandlingen även hjälpa vid astmaskov under pollensäsongen. Så nu ska det inhaleras två gånger om dagen under en längre tid, sen blir det återbesök till våren. Känner mig så nöjd med denna hjälp och är så tacksam.


Just nu mår jag bra. Känner en balans i kroppen som jag inte känt på väldigt länge. Känner mig glad och lugn, lycklig och harmonisk på något sätt. Jag har verkligen en fantastisk familj som finns där. Jag har mina två underbara pojkar som jag älskar över allt annat på denna jord. För dom två gör jag allt och mycket till. Jag är verkligen lyckligt lottad. Även om jag har mina bekymmer som alla andra, så i det stora hela vill jag påstå att jag är lyckligt lottad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar