tisdag 4 oktober 2016

Kall morgon....

Fy vad kallt det var i morse. Man har ju nästan blivit lite bortskämd av det fina sensommarvädret vi hade så långt in i september. Det känns som att med oktober månad kom också hösten på riktigt. Det är i och för sig mysigt på ett sätt då man kan tända en massa ljus och mysa ner sig i soffan. Men kylan som biter en i kinderna och kryper enda in i benmärgen är inte så kul. Fast det lär ju bara bli värre nu med tanke på att vi går mot kallare årstid, så det är väl inte lönt att klaga utan bara gilla läget och klä sig ordentligt.


Med ovanstående ord så kom jag till att tänka på i morse att barnen behöver någon form av skyddsbyxor, eller som man tydligen kallar det, skalbyxor. Båda pojkarna har ju regnkläder, och jackor och fleecejackor, men skalbyxa som skyddar för vinden och lite kyla har dom inte. Och varje år kommer hösten fort och man står där lite överraskad och är inte förberedd i klädväg tycker jag. Samma är det när våren går över till sommar, då känns det som att det blir sommar över en natt och man har inget hemma i klädväg till barnen. Men jag ska i alla fall då inhandla dessa skalbyxor tänkte jag. Det känns som att det är lite för tidigt att klä barnen i vinterkläder än. Ja, behövs det så får jag ju göra det, men så kallt är det ju inte nu så att det skulle behövas. Ska se vad som finns i utbud av skalbyxor innan jag bestämmer mig.


Idag får vi gäster. Vi ska bjuda på hemmagjord pizza och sen blir det någon form av glass med jordgubbssmak. Ska se vad jag kan komma på. Ska bli trevligt och gott!


Med det sagt så önskar jag en trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar