fredag 28 oktober 2016

Fredag....

Fredag idag då. Ska bli skönt med helg som vanligt. Känns som det bara var fredag för någon dag sedan. Men det ska bli skönt med några dagars ledigt. Jag ska ju som jag tidigare nämnt ge mig ut och köpa presenter till Nubbi som fyller år nästa helg. Får se vad jag hittar och om jag hittar det jag behöver. Ska även titta efter vinterskor tänkte jag. Känns som att det snart är dags för det.


Gårdagens utvecklingssamtal gick hur bra som helst. Nubbi fick mycket beröm och lärarna sa att han är väldigt duktig, väldigt intresserad och vill lära sig. Han har utvecklats så mycket sedan han började i skolan, och det har vi ju märkt hemma också. Han visade lite med alfabetet vad han kunde. Han kan ju lägga alla kompisar i klassens namn och vet vad det står. Sen har han även lärt sig tecken. Det var inget han var så intresserad av när han var mindre men nu så. Duktig är han. Dom sa också att dom tyckte att han hade utvecklats socialt och leker mer med kompisarna än vad han gjorde när han började i skolan, att samspelet har blivit bättre. Dom sa också att han är autistisk är det ingen tvekan om, för han vill ha det på ett visst sätt alltid och blir det annorlunda någon gång så blir det fel för honom och han kan bli ledsen. Men han är så duktig och jag är så himla stolt över honom!!


Efter utvecklingssamtalet gick Nubbi med sin pappa ner och hämtade Gullen och jag åkte hem. Körde senare bort med lite saker till pojkarna hos deras pappa och pratade lite med dom en stund. Blev lite handling på vägen hem sen.


Idag ska jag bara ta det lugnt. Har ont i halsen så jag känner mig inte helt i form. Imorgon blir det som sagt att ge sig ut på presentjakt och eventuellt skojakt.


Söndag ser det ut som att det blir tipsrunda med mamma, syster och min ena bror. Hoppas på fint väder.


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar