måndag 10 oktober 2016

Helgen som gick....

Helgen har varit så mysig och fin. Fredagen började med bästa fredagsmyset på länge. Först mat, sen godis och chips och tända ljus och film med barnen.


Lördagen sen blev det en tur till Toys r us där barnen fick välja vars en leksak. Vi spenderade en bra stund i affären och barnen tyckte det var toppen. På vägen hem blev det handling av mat till kvällen och även lite gott till senare. Vi tittade på Monsters Inc som vi köpte tidigare under dagen. Barnen har sett några Disneyfilmer i reklamen på någon annan film och har sagt flera gånger att dom vill ha dessa men när jag sen visat dom och dom fått välja så har dom alltid valt någon annan film. Men i lördags var Monsters Inc på rea och kostade bara 50 kr så jag köpte den och tänkte att vi får testa. Men det blev verkligen en hit. Första gången barnen såg den var Nubbi lite skeptisk. Gullen gillade den från första början. Men efter ett tag tittade Nubbi också och sen var det bara den som det pratades om och lektes efter :)


Söndagen blev det lugnt och vi fikade med Nubbis resurs. Muffins blev det och det gillade barnen. Kvällen sen bestod av mat, dusch och renbäddning av sängarna, innan pojkarna skulle sova.


Idag är det en ny dag och ny vecka. Veckorna rullar på fort nu tycker jag. Det är ju skönt i och för sig men det går så fort. Hösten är verkligen här nu och det är kallt på morgnarna. Hoppas mitt paket som jag beställde med kläder till barnen kommer nu i dagarna. Det börjar behövas nu tycker jag.


Igår fick jag lite sug efter att göra om lite där hemma. Jag har tänkt på det länge men inte känt att det har varit något jag velat prioritera. Men jag skulle gärna vilja köpa lite nytt. Det behöver ju inte tvunget vara helt nytt, men någon förändring hade varit lite kul. Får se vad jag kan komma på och om jag hittar något. Jag köper ju ytterst sällan saker till hemmet i form av inredning. Jag gillar inredning och tycker det är skoj att titta på men när det kommer till att handla själv så händer det typ aldrig. Sen har jag väl tänkt att jag velat vänta lite tills barnen blivit lite större så att dom inte är så små så att dom bankar i borden med allt dom kommer över typ ;) Men den åldern har dom passerat nu, så nu hade det kanske varit dags att förnya lite. Vi får se.


Nej, nu håller jag här och önskar en trevlig start på den nya veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar