onsdag 14 september 2016

Tisdag....och onsdag....

Veckan har börjat bra. Nubbi fick beröm i skolan igår av sin lärare som berättade för mig att han är så duktig och tar mat helt själv i matsalen och även hämtar mjölk helt själv. Hon berättade även att han är den som gjort flest framsteg. Hon blev nästan tårögd sa hon för hin tyckte det var så kul att följa.


Detta ovan började jag skriva igår (tisdag) men blev aldrig riktigt klar. Så idag onsdag fortsätter jag.


Igår hände det inte så mycket. Det var jobb och dagis. Väl hemma sen så blev det matlagning och lite allmänt plock. Pojkarna är väldigt trötta på kvällarna så det blir inte att vi gör så väldigt mycket då.


Idag är det onsdag. I morse fick jag frågan av Nubbis ena lärare om vi märkt att Nubbi är musikalisk på något sätt. Jag sa att han har taktkänsla för han brukar digga med i en del låtar som han hör. Och han nynnar och sjunger även med lite ibland. Hon berättade vidare att musikläraren hade blivit väldigt imponerad igår när dom hade musik. Hon hade först spelat (jag tolkade det som på ett piano eller keyboard) och sen hade Nubbi spelat exakt likadant efter henne. Så kul att höra. Jag sa att han har ett väldigt bra minne och kan memorera en hel del. Det värmer verkligen att få höra och det ger en bara ännu mer bekräftelse på att han kommit till rätt ställe med rätt personal!!


Idag kommer min mamma på besök. Ska bli kul. Pojkarna tycker det är roligt när hon kommer och hälsar på.


Nej, dags att fortsätta här. Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar