måndag 19 september 2016

Helgen som gick....

Ja, vilken helg. Både fantastisk och jobbig.


I fredags efter jobbet åkte jag för att hitta kläder till dopet i lördags. Efter lite funderande på vart jag skulle köra, så föll valet på Emporia och Svågertorp. Där fanns allt samlat som jag behövde. Så första stoppet blev Bauhaus där jag köpte spik som jag behövde till doppresenten som jag skulle göra.
Efter det styrde jag vidare bort till Emporia. Jag fick sällskap av J som var smakråd när jag provade klänningar. Ut och in i affärer och till slut fick vi med oss två klänningar därifrån. Vi avslutade turen med middag på Vapiano. Efter det körde vi hem till vårat eget. Jag började med att fixa doppresenten och lite senare kom J till mig och jag fick sällskap och lite lite hjälp med presenten. Tack till dig!


Lördagen kom och jag gjorde mig i ordning för dop. Jag var där lite innan då jag fått frågan om jag kunde komma lite tidigare för att hjälpa till lite. Så jag hämtade upp mamma och vi samåkte dit. Jättefin kyrka och församlingshem. Allt gick bra och ceremonin gick fint. Vi satt ner under dopet och jag hällde upp vatten i dopfunten och fick sedan hålla dopljuset. Efter dopet blev det god mat och presentöppning. Jag fick bebisgosa massor och gick både med vagnen och höll vid presentöppningen. När allt var slut sen så stannade vi kvar och hjälpte till att städa och fixa, innan jag körde hem min mamma och fortsatte sedan hem till mig. Fantastisk dag och en ära att få vara fadder till den lilla!


På kvällen på lördag sen fick jag sällskap av min fina J. Vi åkte iväg och handlade lite gott och fick med oss en film hem. Filmen var bra men tyvärr somnade vi båda och missade en del av filmen och vaknade inte förrän i slutet av filmen. Men men, så kan det bli ibland om man är trött. Det är farligt att lägga sig ner i soffan till film :)


Söndagen började lugnt men fick ett abrupt slut. Vill inte gå in på detaljer men det blev inget positivt slut på dagen. Jag hoppas innerligt att det blir bra, och mina tankar finns med er! Önskar så att jag kunde göra något för dig/er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar