fredag 16 september 2016

Fredag.... och en paus mitt i allt....

Fredag idag. Några timmar kvar innan helgen inleds. Efter jobbet idag måste jag ge mig ut för att leta efter något att ha på mig på morgondagens dop av min brosdotter. Jag ska ju dessutom vara fadder vilket är en stor ära. Jag tycker det är så svårt att hitta något. När jag väl ska ha något så hittar jag aldrig något. Men när man däremot inte behöver något så springer man på lite allt möjligt. Nu låter det som att jag shoppar mycket men det gör jag inte. Blir mest till pojkarna när det väl ska köpas kläder.


I vilket fall så när jag väl hittat något så måste jag hem och fixa med doppresenten. Vad det blir kan jag inte säga nu. Ska försöka få en bild på det sen när det är klart och lägga ut här. Hoppas bara det blir bra. Därför vill jag göra den svåraste biten idag så att jag har förmiddagen på mig imorgon att hitta något akut OM det misslyckas. Jag borde ha börjat på detta tidigare, men jag har inte haft möjligheten faktiskt. Tiden är knapp när vardagen rullar på. Men det ska nog bli bra ändå hoppas jag.


Mycket tankar snurrar i mitt huvud just nu. Jag funderar över en del saker som jag känner påverkar mig på olika sätt i livet. Just nu är det så mycket som jag tänker på att jag inte riktigt vet var jag ska börja för att förändra det som behöver förändras. Jag har alltid varit en tänkare, och har alltid haft lätt för att oroa mig för allt och alla och i lång tid i förväg. Delar jag med mig av mina tankar till någon i min närhet så känns det som att jag lätt blir påverkad av deras åsikter. Samtidigt kan jag ju ta egna beslut. Men det är svårt att inte påverkas av vad andra säger i en del situationer. Men ibland känns det som att det kan påverka mig lite för mycket. Och det kan ibland kännas lite fel när jag vet två sidor av en sak som andra kanske bara vet en sida av, för att det har blivit mer fokus på den ena sidan av någon anledning. Inte lätt alla gånger. Men jag funderar vidare på hur jag ska göra för att förändra.


Nej, nu ska jag fortsätta här innan det är slut för dagen!


Trevlig fredag och helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar