torsdag 8 september 2016

Tankar....

Ibland tänker jag mycket. Just nu är det mycket tankar. Tankar på mycket olika saker. En del av sakerna som snurrar i mitt huvud har kommit och gått under en längre tid. Andra tankar är nya och har inte cirkulerat fullt så länge i min hjärna. Jag har alltid varit en funderare och grubblare, så länge jag kan minnas. Minns att jag som liten ofta satt ensam och pysslade och redan där tänkte jag mycket. Man kallade det väl mer för "fantasi" då på den tiden och när man var barn. Visst hade jag kompisar och så som jag lekte med, men när jag inte gjorde det så kunde jag tänka mycket.


Jag är säker på att för mycket tankar är inte bra. Eller i alla fall att man tänker för mycket, det kan inte vara bra. Lagom mängd är säkert bra och absolut vettigt. Men inte för mycket.
Jag har i alla fall själv upplevt det så. Blir så trött på mig själv ibland alltså. Funderar en massa på vad jag ska göra åt det. Hur ska man lära om och lära ett nytt beteende när man varit på ett visst vis sedan barnsben, så länge man kan minnas?! Ja, jag vet inte riktigt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar