onsdag 21 september 2016

Röriga morgnar....

Usch, fast att det är ett tag sedan vi kom tillbaka efter semestern så tycks vi aldrig riktigt komma i fas om morgnarna känns det som. Oftast går det ju bra men jag tycker att det är hackigt i morgonrutinerna just nu. Jag ska inte säga varje dag, men ja, det händer oftare nu än förr. I morse var vi ändå i fas med tiden tyckte jag. Men pojkarna började bråka om vem som skulle ha viken kudde i soffan och vem som skulle ligga var i soffan för att titta på morgonshowen. Skrik och bråk dom två emellan. Jag fick agera förmedlare samtidigt som jag fixade det som skulle fixas. Och när vi sen skulle gå så satte sig Gullen på tvären helt och skulle inte med och sprang hela tiden in i lägenheten och drog av sig skorna hela tiden. Det kan vara lite skoj en gång eller två, eller när man har tid till det, eller inte alls. Men det är absolut inget skoj när man är stressad och ska iväg. Det är ofta min yngsta som gör detta, eller alltid. För ja, jag kan säga att min äldsta pojke aldrig gör så. Han kan bli arg och bråka med sin lillebror men när vi ska iväg så trilskas han aldrig. Men men. Jag antar att det är en testperiod nu som han är inne i. Jag tycker bara den har varat lite väl länge nu ;) Men det är väl bara att härda ut.


Natten som gick, gick i alla fall bättre än förra natten. Inga hysteriska skrik och Gullen sov hela natten. Nubbi vaknade någon gång och var lite täppt i näsan. Men annars så sov vi bra alla tre.


Idag kommer min mamma på besök. Vi brukar gå på klädbytardagen varje höst som hålls där hon bor. Men i år har jag pojkarna den dagen, och jag kan säga att jag inte drar med dom dit. Där är smockat med folk och jag hade lätt kunnat bli av med dom i den röran. Men min mamma ska dit och titta och hon bad mig fundera på om det är något pojkarna behöver som hon kan titta efter. Så jag ska fundera tills ikväll och se om det är något vi saknar som kan vara bra att ha.


Nej, nu får det vara bra. Har gnällt av mig lite och berättat en del ;)


Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar