onsdag 7 september 2016

Onsdag mitt i veckan....

Denna veckan går segt, väldigt segt. Tar liksom aldrig slut riktigt. Det känns så i alla fall. I morse försov vi oss dessutom. Det händer inte så ofta men idag hände det. Nubbi vaknade i natt och var ledsen, tror han drömde något för han pratade osammanhängande och jag fick liksom inte riktigt kontakt med honom. Sen på bara några sekunder så somnade han igen. Tror han börjar bli lite förkyld för han var täppt i näsan när han vaknade i natt och i morse var han lite hes, men annars som vanligt.
Det går så bra för honom i skolan. Han trivs och har fått kompisar redan. Det är verkligen så kul att följa honom i detta. Han utvecklas hela tiden och det händer något nytt hela tiden. Jag är så stolt över honom.


Gullens avdelning på dagis har blivit större. Fler barn och fler pedagoger, men jag tycker att det är lite för stort. 25 barn är dom på avdelningen nu. Innan var dom 18-19 barn. Och dom har ständigt vikarie tycker jag. Där är ju en del av de ordinarie personalen men det har i alla fall varit minst en ny vikarie varje vecka dessa veckor sedan barnen kom tillbaka efter semestern. Jag ska i slutet av denna veckan fråga personalen lite om hur det går för Gullen. Han berättar lite olika från dag till dag, ibland säger han att han lekt med någon och ibland säger han att han inte lekt med någon alls. Så var det inte förr. Jag tänkte att jag vill ge det lite tid eftersom vi inte varit tillbaka så länge sedan semestern och sen är det ju en del nya barn som börjat på avdelningen också, så det tar kanske lite tid. Men det ska inte gå för lång tid tycker jag. Så därför ska jag fråga lite om hur det går och är om dagarna lite mer ingående än det man hinner fråga om när man hämtar.


Nej. Dags att ta tag i saker här nu. Trevlig onsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar