fredag 30 oktober 2015

Presentshopping och läkartid!

Det har ekat tomt här inne några dagar. Men det är för att jag inte haft något direkt att skriva om. Det är ju det vanliga som flyter på. Känns inte som att jag vill skriva om samma om och om igen här.

Idag är det i alla fall fredag. Efter jobbet ska jag hämta barnen på dagis och köra dom till sin pappa där dom ska vara i helgen. Jag har själv lite smått inplanerat under helgens gång. Jag ska bl.a. ge mig ut och leta presenter till min stora gosse som fyller hela 5 år om en vecka :) Han är inte så liten längre, min fina Nubbi! Minns att jag tänkte när han föddes att det året jag skulle bli 30 år skulle han bli 5 år, och att jag sedan tänkte att det var lååååång tid tills den dagen skulle komma! Men nu är den här och det gick fortare än aldrig förr :O Vad hände med tiden?! Jaja, det är kul att se han utvecklas och få följa honom, min lilla stjärna :)

Annars händer inte så mycket. Nästa vecka har jag bokat telefontid till en läkare på vårdcentralen för att prata om Gullens mage. Han har ju en längre tid haft problem med förstoppning. Ibland bajsar han varje dag men ibland går det några dagar emellan. Och han har oftast svårt när han ska bajsa. Han får just nu laktulos varje dag och har fått det nu länge och vi har testat med olika mängder också. Men nu är jag trött på att han alltid har svårt när han ska bajsa. Jag har följt BVC:s alla råd och tips och gjort som dom sagt när jag ringt. Dom vill ju vänta så länge som möjligt med att boka läkarbesök. Men nu tröttnade jag och ringde direkt till vårdcentralen och fick då en telefontid till en läkare. Men jag ska säga att det satt långt inne innan jag fick den tiden. Att det ska vara så svårt att få en tid. Jag har ringt dom en gång tidigare i detta ärende och då hänvisade dom mig tillbaka till BVC. Men denna gången sa jag att det hade dom gjort sist och denna gången vill jag ha en läkare att prata med! Och då gick dom med på att ge mig en telefontid. Har i alla fall köpt hem ett annat pulver som dom tipsade om som vi kunde testa tills jag ska prata med läkaren. Dom hade det inte på apoteket där vi bor så jag fick tag på det först igår. Får se hur det verkar. Antar att det kan ta någon dag eller så innan man får effekt.

Nej, nu måste jag fortsätta här! Trevlig fredag och en trevlig helg önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar