måndag 26 oktober 2015

Vilken härlig helg och en bra start på denna veckan :)

Helgen har gått så fort men vi har verkligen haft det så mysigt. I lördags fixade vi till pumpan som jag köpt. Det var ju tur jag inte köpte två stycken som jag först tänkte, för barnen tyckte det var roligt de första 10 minuterna sen satt jag där själv ;) hehe. Men dom tyckte om den när den var klar och när vi sen tände ljusen så var det en höjdare. Resten av dagen blev det mys och vi var iväg en sväng också. Vi lekte, busade med katten, fikade, la pärlor på pärlplattan och gjorde halloweenpyssel :)
På eftermiddagen kom barnens mormor och hälsade på en stund och Gullen hade fullt upp med att visa allt han gjort och även mormor hade han gjort en del till :) Vi avslutade kvällen med godis och popcorn och filmen Aristocats som gick på tv :)

Söndagen började tidigare efter klockan ställts tillbaka en timme. Barnen var ju inte riktigt med i den vändningen såklart och vaknade därefter. Söndagen blev lugn och vi var ute en sväng på skolgården som ligger en bit bort bara.

Och i morse när vi gick från bilen till dagis så hittade vi snutten :) Den låg helt plötsligt mitt framför oss mitt ute på gångstigen :) Där har vi ju gått innan men inte sett något så den måste ha kommit fram från alla löv. Jag har ju gått och kollat och kollat alla dagar och rafsat i löven men det är ju massor av löv nu och det är lätt att missa. Sen kan den ju ha legat var som helst i princip. Men jag blev så glad och Nubbi blev så lycklig. Han hade ju ett litet ben från sin snutte som han haft och nu hittade vi äntligen snutten, som det för övrigt inte är så mycket kvar av ;) Nubbi visade med fingrarna två snuttar :) Han menade att benet var en och resten av snutten var en ;) Så jag bad personalen tvätta av den lite och torka den i torkskåpet. Annars har det ju gått bra dessa dagarna utan den hela snutten. Jag tänkte ju många gånger att det kanske var en mening med att den försvann och att det nu kanske var läge att vänja Nubbi av med den. Men nu låg den mitt framför oss och han såg den ju så ja :)
Den snutten har verkligen nio liv, som en katt. Den har verkligen överlevt mycket ;)

Nej, nu blir det frukost. Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar