måndag 19 oktober 2015

Helg med olika inslag!

Ja, helgen började inte som planerat. Jag skulle bara vara hemma tänkte jag efter att jag lämnat barnen hos sin pappa. Men det slutade med att jag åkte till en kompis och pratade och hade trevligt. Men det var kul!

Lördagen blev det en tur till Erikshjälpen med mamma. Jag hittade en jordglobslampa och ett par gummistövlar till Nubbi. Jordglobslampan blev en hit :) Nubbi har varit intresserad av en sådan tidigare men jag har alltid tyckt att dom är för dyra ute i affärerna. Så nu när jag hittade en för endast 30 kr så slog jag till :) Stövlarna var även dom i fint skick och kostade bara 35 kr.
Resten av eftermiddagen var jag hemma och fixade lite. På kvällen blev det en tur till en vän :)

Söndagen började med tipsrunda med mamma och syster. Efter det blev det en snabb tur till affären innan jag körde hem och inväntade pojkarna som kom hem tidigare igår. Vi tog sedan en tur ut och tvättade bilen. Pojkarna tyckte det var spännande och lite läskigt ;) Men fin och ren blev bilen vilket var välbehövligt! Resten av eftermiddagen spenderade vi hemma och lekte, busade och fixade lite. Vi hade lite mysig fika och satt och tittade på jordglobslampan och tittade på världens alla länder :) Det tyckte Gullen var intressant och vi satt en bra stund och tittade och pekade och pratade :)

Nu är det måndag. Jag sov som en kratta i natt. 120 säng med två barn i är inte optimalt. Dom har sina egna sängar men kommer alltid krypandes på natten eller tidig morgon. Man ligger på en liten liten bit och man känner sig stel i kroppen när man vaknar :/ Jag borde väl gå tillbaka med dom till sina egna sängar, men ja. Så jag kan egentligen inte klaga.

Nej, nu ska jag jobba lite till! Trevlig måndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar