måndag 5 oktober 2015

Besök hos frisören.

I lördags var jag hos frisören och klippte mig. Jag har gått till det stället förr och senast var jag där tidigt i våras. Men nu hade håret blivit så slitet och jag ville få av en bit för att det nedersta var så tunt. Jag blev nöjd med längden. Hon frågade sen hur jag skulle göra med luggen. Jag sa att det fortfarande skulle vara snedlugg och inte för kort. Och vad gör hon?! Klipper den kort! Ja, inte kort kort, men alldeles för kort för min smak. Jag som har en del självfall i mitt hår kan inte ha för kort hår för då räcker det med att luften är lite fuktig en dag, så kryllar det till sig! Då spelar det ingen roll om jag fixat till håret eller inte. Jaja. Jag har ändå fått till det hyfsat bra nu. Det växer ju ut, det får man trösta sig med.


Annars har helgen varit lugn med lite besök hit och dit. Tipsrunda igår med mamma och bror följt av fika där syster anslöt. Vi tittade på kort från när vi var små :) riktigt kul att se.


Nej, nu ska jag fortsätta här innan det är dags för lunch.


Trevlig start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar