måndag 12 oktober 2015

Skogspromenad och myshelg!

Det har ju varit fint väder i helgen. Vi tog oss bort till skogen i lördags. Jag och barnen, min mamma, min syster och min bror med sambo. Det var härligt att komma ut i den friska luften. Vi var ute i nästan två timmar och promenerade. Barnen gillar när vi är ett par stycken, det märks. Vi kastade småsten i ån och pinnar som vi såg flyta iväg. Kollade även in skräddare som höll sig på vattenytan. Längs vägen såg vi skalbaggar som Nubbi tyckte var spännande och Gullen plockade "ficklampor" till oss (det var små blad) som vi gick och lös med :) Härligt med fantasin som kommer mer och mer nu :) Gullen speciellt har utvecklat det området mer och mer den senaste tiden. Han leker fantasilekar och hittar på en massa. Nubbi har även han faktiskt också börjat leka en lite fantasilek. Han leker katt en del nu :)

Igår hade vi en mysdag. Var hemma och lekte och pysslade, ritade och målade äggkartonger. Vi tittade även på film. Sen blev det ett besök till Mc Donald's då jag lovat pojkarna det.

Japp, helgen var fin men som vanligt gick den fort :/ Nu är det åter måndag och ny vecka. Jobb och dagis. På onsdag är det dags för barnen att flytta tillbaka till sitt ordinarie dagis. Gullen pratar om det varje dag och verkar spänd på det :) Nubbi ska jag försöka förbereda så gott jag kan på att det är dags för det gamla dagiset. Så idag när jag hämtar barnen ska jag ta med en del saker som dom inte behöver nu den sista dagen dom är på det tillfälliga dagiset. Så blir det inte så mycket att ta hem imorgon när dagen är slut.

Nej, nu blir det lite kaffe igen. Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar