torsdag 22 oktober 2015

Torsdag.

Veckan lider mot sitt slut. Imorgon är det fredag och helgen stundar! Ser här att jag inte skrivit sedan i måndags. Det har varit fullt upp som vanligt. Eller det har gått i ett i alla fall med allt det vanliga!
I tisdags var min mamma och hälsa på oss en stund efter jobbet. Det var trevligt och skönt att få prata med henne en stund.

Igår onsdag hände det inte så mycket. Mamma och min syster kom förbi en sväng efter jobbet och busade med barnen och fikade. Gullen hade dock lite problem med förstoppning. Så medans mamma och syster passade barnen körde jag ner till apoteket och kollade om dom hade flytande Movicol som tydligen ska vara receptfritt. Men det hade dom inte såklart. Han får ju Laktulos men det går ju upp och ner med det. Och nu har vi testat det hur länge som helst så på BVC:s inrådan men nu ringer jag vårdcentralen direkt istället. Vill att han får testa Movicol för att se om han får en mer regelbunden avföring och inte som det är nu. Jag köpte i alla fall med mig Microlax hem från apoteket igår men det gillar han ju verkligen inte. Men till slut bajsade han efter att han fått en liten extra dos Laktulos igår. Men, jag ska ringa vårdcentralen så att vi får en läkartid.

Idag hade vi tid på snozelen med Nubbi. Jag och Nubbi åkte dit efter att ha lämnat Gullen på dagis. Det gick bra och vi var i båda rummen idag. Gick lite emellan rummen och det verkade Nubbi gilla.
Dock hade vi blivit av med snutten i morse när vi gick från bilen till dagisets grind. Hur det gick till vet jag inte för han hade den i handen. Vi letade och letade och jag letade när vi kom tillbaka från besöket i snozelen. Men inget. Jag är helt säker på att han hade den i handen när vi gick för den låg i bilstolen och jag såg när han tog den med ut. Och hela vägen från bilen till grinden höll han mig i handen så han kan ju inte ha sprungit runt med den. Jag fattar ingenting. Vi hoppas den har hamnat någonstans så att vi hittar den. Annars vet jag inte hur det ska gå :/

Nej, sista rycket här nu innan jag ska köra hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar