tisdag 6 oktober 2015

Den där luggen ja......och Alfons :)

Ja, det var ju det jag sa. Jag kan inte ha för kort lugg!! Igår när jag hade duschat och håret lufttorkat, levde luggen sitt eget liv! Den stod rakt upp i princip! Såg ut som ett troll. I morse fick jag platta till den. Men då blev den så rak att den stod rakt ut. Återigen, jag ska inte ha för kort lugg! Det går bara inte. Så nu sitter jag på jobbet och satte i en klämma. Hoppas den håller det då den kortaste biten av luggen är så kort att det kan trilla ut eftersom jag har sidbena. Jaja, det lägger sig tillrätta efter ett tag och växer ju ut. Men usch vad jag stör mig! Nog med gnäll :)

Nubbi har fastnat för Alfons Åberg nu. Han härmar en del fraser som sägs i filmen. Han är jätte duktig och man kan se ibland hur han anstränger sig riktigt ordentligt när han ska säga ett ord. Idag när vi kom till dagis skulle han säga Alfons. Och han verkligen formade sin lilla mun och man kunde se hur han verkligen gjorde allt för att få till ordet! Och det blev så tydligt!! Så jäkla duktig är han och jag berömde han extra!! Jag är så jäkla stolt över den pojken alltså!

Nej, nu ska jag jobba lite till innan lunchen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar