onsdag 14 oktober 2015

Tillbaka till det gamla, och pärla i näsan!

Idag var det dags för barnen att återgå till sitt ordinarie dagis. Sedan juni har dom varit på ett annat tillfälligt dagis i byn då deras ordinarie har fått renoverat köket och lite annat. Men nu är det som vanligt igen. Nubbi ville först inte gå ur bilen men sen var det som om han kom på var han var och hur skoj det är även där, och fick fart på benen :) Gullen var lite mer avvaktande. Han har ju inte varit på den avdelningen i det huset innan. Han skolades över i augusti efter semestern och då var dom på det tillfälliga dagiset. Men det ska nog gå bra. Inga ledsna miner när jag lämnade i alla fall :)

Igår när jag kom och skulle hämta barnen så sa personalen att Gullen hade klagat på att han hade ont i näsan. Han hade lekt med pärlor innan på eftermiddagen men när dom hade frågat om han hade petat in pärla i näsan sa han nej. Så när jag kom för att hämta tittade jag, och jovisst, det satt en pärla i hans näsa :O Jag såg framför mig hur jag skulle få åka in till någon kvällsmottagning och få den utplockad. Men så hade en av fröknarna en liten mini pincett och frågade om jag vill försöka med den. Så de gjorde jag. Efter lite lirkande och ett bra grepp i pärlans hål lyckades jag få ut den :) En lila glittrig pärla kom ut ;) Sen sa jag till honom att ALDRIG göra om det. När jag skulle försöka få ut den så var jag ju nervös över att den kanske skulle åka längre in :O Det ville jag ju inte. Men men, nu kom den ju ut så det var tur!

Nej, nu blir det kaffe innan teamkonferensen! Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar