fredag 2 januari 2015

2015!!

Då var det nytt år. 2014 gick fort, känns det som. Kan inte förstå var tiden tar vägen?! 2014 gick fort och det har hänt så mycket. Jag ska inte göra som alla andra och sammanfatta hela det gångna året. Men jag kan konstatera att det var ett händelserikt år! Nu hoppas jag att år 2015 blir bra och att det blir innehållsrikt :) Nyårsafton var lugn och skön och jag firade hemma hos mamma med mina syskon. Vi åt gott och vid tolvslaget gick vi ut och tittade på alla raketer och min bror smällde även han lite.


Fredag idag och årets andra dag är här. Jag sitter på jobbet och har kaffepaus. Började kl. 07.00 i morse. Tidigt men det känns helt ok. Idag blir det lite handling efter jobb och sen ska jag hämta mina små pojkar :) Dom är lediga idag så det blir hämtning hemma hos deras pappa. Längtar massor efter dom nu!!


I helgen vet jag inte vad som händer riktigt. Vi har inget planerat och det känns skönt. Kan vara skönt efter helgerna att bara ta det lugnt. Den gamla lägenheten är ju lämnad för gott nu och allt är klart med den vilket är skönt. Jag får mer och mer i ordning i den nya lägenheten och snart är det helt klart. Igår fick jag hjälp med att sätta upp några taklampor, en i barnens rum och en i köket. Det blev så bra och nu kan man faktiskt se vad man gör :) Behövs ju lite ljus nu när det är den mörkare årstiden. Nu ska jag bara ha en taklampa till vardagsrummet och det ska även upp lampor i hallen och den andra delen av köket, sen är det belyst i hela hemmet :) Men jag får avvakta lite med det tills jag hittat några passande lampor till dessa rum.
Hyllan som jag köpte på Blocket till barnens rum tvättade jag av igår, och backarna skurade jag i duschen. Den är nu på plats och den passade perfekt i barnens rum. Får se sen om den ska stå där den står eller om den ska stå på att annat ställe i rummet. Har lite annat som ska in i rummet längre fram, men så länge står den bra där den står!


Annars händer inte så mycket. Pysslar vidare i hemmet. Ska spendera tid med mina älskade gossar i helgen. Sen blir det ju ledigt i veckan, på tisdag, då det är röd dag. På onsdag fyller jag 30år!! Kan inte fatta att jag "redan" är 30!! Men, det känns helt ok :) Ska inte fira något speciellt då, då det är mitt i veckan och det är jobb och dagis. Får se om jag har något lite längre fram, det tror jag nog att jag ska ha. Vill först komma ordentligt i ordning i lägenheten osv.


Nej, tillbaka till jobbet här nu!


Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar