måndag 19 januari 2015

Härlig helg och nya rutiner!

Vilken härlig helg vi haft, jag och barnen! Vi började lördagsmorgonen med det obligatoriska myset,  frukost och Bolibompa! Inte mycket som slår det kan jag säga :) Vi äter frukost länge och bara är! Så jäkla skönt är det.


Sen styrde vi bilen och hämtade barnens mormor innan vi fortsatte bilfärden till Malmö för att besöka min mormor. Det gick så bra. Vi fikade och busade. Gullen var lite blyg till en början men sen släppte det och han röjde på för fullt :) Nubbi var som vanligt inte blyg alls och tittade rundor i mormors lägenhet :) Vi stannade några timmar innan vi körde hemåt igen. Lämnade av min mamma och sen hem.


Söndagen blev lugn. Vi var hemma under förmiddagen. Sen körde vi och åt på Mc Donalds. Efter det handlade vi lite och sen blev det ett besök på djuraffären :) Barnen gillade det!! Gullen blev så glad när han fick syn på marsvinen och fåglarna :) Nubbi gillade fiskarna mer :) Vi kika rundor i affären lite och även utanför där det fanns ett litet mini-zoo :) Ska fixa en liten överraskning till barnen till helgen tror jag :)


Sen körde vi hem och hade en myskväll. Det blev fix inför nya veckan som startade idag. Barnen duschade och jag bäddade rent i sängarna.


Ja, helgen har varit så mysig! Älskar den tiden med barnen! Finns inget bättre än tiden med dom! Vi har ju en lite annan vardag nu än före jul- och nyår. Just nu är allt nytt och jag jobbar på att få ihop vardagen så bra som möjligt. Jobb och dagistider är det som ligger först på listan just nu. men jobbtiderna är ändrade och även dagistiderna. Tar väl lite tid innan man kommer in i det nya. Sen får jag se hur det blir längre fram, om jag kan jobba lite mindre eller hur jag ska göra. Jag måste ju också säga att jag har en fantastisk arbetsplats som verkligen låter mig göra ändringar med mitt jobbschema osv. Hade dom inte varit så flexibla så hade jag nog inte fått ihop det så bra som jag faktiskt gjort. Otroligt tacksam! Min chef är den bästa!! Men såklart även mina kollegor!


Nej, nu ska jag jobba här igen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar