fredag 9 januari 2015

VAB!

Nu har jag vabbat lite då, både igår och idag. Gullen fick feber i onsdags kväll mitt i matlagning och bakning. Jag fyllde ju år då och vi tänkte lyxa till det lite med kladdkaka och vispgrädde till :) Men Gullen gick och sa att han var så trött hela kvällen. Han la sig ner i soffan och på golvet, var han än var. Detta är inte likt honom så jag började ana ugglor i mossen. Kändes lite varm så tog tempen som visade nästan 39 grader. Det var med örontermometern. Tog en temp i armhålan också som visade 38,5 grader. Det skiljer alltid beroende på vilken termometer man använder. I vilket fall som så fick han Ipren. Sen har febern gått upp och ner. Så är det oftast med denna lille gosse. Var feberfri nästan hela dagen igår men på kvällen var febern tillbaka. Idag har han dock varit feberfri hela dagen. Och nu är det ju fredag så han har hela helgen på sig att vila upp sig.

Nubbi är på dagis och vi ska strax köra och hämta honom. Han har inte varit där hela dagar nu när Gullen varit hemma, men han gillar dagis och det är bra att komma in i rutinerna nu efter julledigheten. Sen blir det hem en kort sväng innan vi kör bort till barnens pappa där dom ska vara nu. Fredag idag ju och dags för byte.

Jag ska hem sen och röja lite. Får se vad jag hinner med. Kanske ner i förrådet med det sista som jag samlat i hallen. Och ta ett tag med dammsugaren. Sen blir det bio ikväll. Ska bli kul!

Nej, nu ska vi snart ge oss iväg och hämta storebror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar