måndag 26 januari 2015

Ännu en helg passerat!

I helgen var barnen hos sin pappa. Det har varit tomt utan dom, mina små gryn. Men igår kom dom hem till mig igen och allt kändes som vanligt, jag är alltså hel igen :)


Helgen har annars varit helt underbar. Jag har fått tid med min fina M <3 p="">I fredags blev jag upphämtad och han hade ordnat med vin och räkmackor!! Vi hade en väldigt fin kväll!!


Lördagen skulle han på annat håll och jag åkte hem och spenderade dagen med min fina syster :) Vi fikade och pratade en massa om allt möjligt! Så kul!! Sen åkte vi iväg på ett litet äventyr som jag nämnt här tidigare ;) Ja, det blev en liten tripp till djuraffären. Jag och barnen var ju där förra helgen och tittade på djuren och alla spännande saker som fanns där :) Så nu i lördags blev det inköp av en liten undulat :) En liten hane som är grå på rygg och vingar och ljusblå på mage och bröst :)
När barnen fick se honom igår när dom kom hem blev det lite blandade reaktioner. Nubbi kikade lite försiktigt och gick inte för nära buren. Men han vänjer sig säkert, det är ju något nytt så det tar lite tid. Gullen blev glad och visade fågeln sin ballong. Fågeln (som ännu inte fått något namn) kvittrade glatt så han verkade inte speciellt missnöjd över sitt nya hem ;)


Lördag kväll spenderades med min kära. På söndagen blev det en tur till Bauhaus, sen vidare till IKEA. Efter det körde vi vidare till Center Syd och gick där och kikade lite och åt mat. Vi begav oss senare ut på en liten sväng i det fina vädret innan vi körde tillbaka hem till mig och handlade lite.


Igår kväll kom som sagt pojkarna hem igen. Skönt att ha dom hemma igen.


Nu är det åter måndag och en ny vecka har tagit fart. Som vanligt på måndagar känns det som att det är långt till helg igen, men innan man vet ordet av så är man där :) Så tiden rullar på som vanligt. I veckan händer inget speciellt. Har inbokat HAB på fredag men annars inget.


Nu ska jag fortsätta jobba lite här innan det är dags för lunch. Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar