onsdag 14 januari 2015

Onsdag...och helgen är lite efterlängtad!

Mmm, just nu är jag lite trött. Fast bara lite. Det är så mycket som händer nu och jag känner att jag inte riktigt hänger med. Dagarna går i ett och flyter liksom samman på något sätt. Igår hade jag fullt upp på jobbet, det hände saker hela tiden och jag hade mycket att göra. Det är just sådana dagar som man på kvällen sen tänker, vad har jag gjort idag?! Det har varit så mycket och man har bara gjort det man haft att göra på löpande band. Men det är ju kul på ett sätt också. Tiden går fort och jag tycker om mitt jobb mycket så det är ingen fara.


Annars då?! Jo, som sagt, det går i ett. Upp på morgonen, göra sig i ordning, göra barnen i ordning, ut i bilen och iväg till dagis, lämna på dagis på två avdelningar, vidare till jobb, jobba, från jobb och hämta på dagis, hem, upp i lägenheten och in med allt, laga mat, äta, diska det största, umgås med barnen, träna med Nubbi, fix inför nattning, nattning, när barnen sover blir det undanplock och eventuellt lite diskning, in i duschen, sen soffan, sen sängen. Sen börjar det om från början igen. MEN......jag klagar inte och jag skulle inte byta det för något som helst i världen!! Jag får en massa tid med mina barn även om dagarna blir en del på jobbet och det går i ett! Mitt i livet i denna farten, så får man plötsligt ett leende från någon utav barnen, ett ord från dom, något roligt dom gör som dom delar med sig av, en kram från någon av dom....ja........vad som helst, och man glömmer allt annat för en stund och får en hel massa energi!! Det går inte att mäta med något annat! Jag är så tacksam för allt fint jag har! Med denna text vill jag mest belysa att tiden går så otroligt fort och jag tror att många känner igen sig i det jag skriver. Det är så det ser ut för de flesta.


Nej, nu är pausen slut så åter tillbaka till "full fart" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar