måndag 1 december 2014

Helg med oförutsedda händelser, och advent!

Fredagen spenderade jag inte på "hemmaplan". Hade en mysig kväll och så även lördag förmiddag.


Lördagen skulle gått till rensa och packa, vilket den också gjorde bitvis men vi skulle även gått på julmarkand, vilket inte blev av. Min lilla mamma gick och ramlade och skadade sitt sen innan dåliga knä :( Min syster och bror åkte till akuten med henne i fredags kväll och spenderade halva natten där! Så lördagens julmarknad blev inställd. Lördagen spenderades hemma med städning. Pratade även med mamma och min syster var där då så vi bestämde att jag skulle åka dit på söndagen och hjälpa henne. Så söndagen spenderades med mamma. Stackars mamma, hon har ett knä som är uppsvullet och hon kan knappt gå. Men vi hade en mysig söndag och jag hjälpte henne med lite disk, undanplock, lampbyte på ljusstakar osv. Vi fikade också och pratade en massa, vilket var mysigt! Så vi hade en fin första advent ändå :)


Söndag kväll spenderades hemma och jag var nere i källaren och plockade upp mina egna ljusstakar som jag satte upp. Julpyntet väntar jag med till den nya lägenheten. Det får räcka med ljusstakar, adventsljusstaken och datumljus så länge. Kanske någon liten tomte för barnens skull.
Väntar på att han med min lägenhet ska höra av sig idag under dagen. Sitter i startgropen nu för att börja flytta saker. Lite frustrerande när man bara väntar liksom! Men det ska nog gå bra.


Tvättiden missade jag i lördags i all uppståndelse så det får bli till helgen istället. Hmm, vilka I-landsproblem va?! Fjantig man är! Jaja, nu blir det jobb igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar