fredag 19 december 2014

Nytt hem...YEY :)

Igår gick flyttlasset :) Så jäkla skönt!!!! Slippa det där stället som vi nu bott i, i lite mer än ett år. Igår hämtade jag släpet efter jobbet. Jag mötte upp min bror och hans sambo som hade bil med drag med sig. Regnet öste ner och det blåste en hel del vilket gjorde det kallt och tråkigt. Vinden låg på rakt in i släpet när vi hade det nerfällt för att lasta in saker så mycket blev blött. Men det gick fint ändå. Vi fyllde hela släpet ganska fort och fick med nästan alla möbler i det första släpet. Väl framme på det nya stället dök min andra bror upp och vi lastade av allt. Efter det var det bara tillbaka till gamla lägenheten där vi lastade in de sista möblerna från lägenheten och sen tömde vi källaren. Där slöt vår syster upp. Sen tillbaka till lägenheten och lastade av. Det hela tog ca fyra timmar, och det tycker jag var bra jobbat! Vi jobbar så bra tillsammans vi syskon. Vi har den förmågan att kunna skratta och ha roligt och prata, samtidigt som vi jobbar och gör det i ett bra tempo. Det gör det hela så mycket roligare och lättare!! Tack alla som var med och hjälpte mig med min flytt igår!! Ni är bara så underbara!! Vad hade jag gjort utan er?!


Kan för en kort stund tänka tillbaka på oss fyra syskon. Man blir påmind, i korta ögonblick när vi ses, om hur fort tiden går och har gått. Ett exempel var igår. Vi skulle köra från den ena lägenheten till den andra. En efter en ser jag mina syskon köra förbi mig i sina bilar och vi vinkar till varandra. "Shit, alla mina syskon har nu körkort och egna bilar. Vad hände där?!" Jag kan knappt förstå det. Vi som lekte ihop så mycket som barn. Leken har bytts ut till körkort och egna bilar, vi hjälper varandra att flytta, vi pratar om vardagsbestyr i vuxenlivet, om kärleksproblem och relationer. Inga lekar med dockor och vagnar, inga lekar med plastbilar, inget syskonbråk. Fast det finns ju saker som inte har ändrats fast att vi blivit äldre. Skrattet, humorn och skojigheter finns kvar! Där förändras vi aldrig. Vi har fortfarande smeknamn på varandra som vi hade när vi var små (fast att dom ändrats en del genom åren ;)). Jag är så fruktansvärt glad för att jag har mina syskon!! Vi kommer alltid ha fin kontakt livet ut! Det är jag till 110% säker på!


Ja. Imorgon kommer barnen till mig igen. Vi ska spendera helgen och kommande julvecka åt att bo in oss och mysa! Det ska bli så mysigt och jag ser verkligen fram emot det! Nästan en hel veckas ledigt med mina små troll....underbart!


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar