fredag 12 december 2014

Kräk igen :(

Ja vi hann med en dag sen blev det vab igen. Onsdag var jag på jobb och barnen på dagis. Torsdagen lämnade jag på dagis, åkte till jobb och hann vara där i ca en timme innan Nubbis avdelning ringde och sa att han kräkt. Så det var bara till att lämna och köra och hämta. Han var pigg och glad och kräkfri hela dagen, men på kvällen kom det igen. Så det var bara till att torka och skura. Nubbi var så duktig och bara stod stilla som jag sa till honom att göra. Sen sov han hela natten igenom. I morse vaknade han pigg och än är han kräkfri. Hoppas det håller sig så. Hatar det att inte veta om det är över eller inte. Jag gör vad jag kan för att hålla rent här hemma och torkar och skurar.

Barnen skulle åkt till sin pappa idag men han ligger magsjuk så barnen får stanna här. Dock ska jag flytta på söndag vilket blir lite svårt. Två små barn med hela dagen är inte det optimala. Vet inte hur det ska lösa sig. Kommer även ta semester några dagar nästa vecka annars kommer jag aldrig hinna klart innan jul med att komma i ordning i lägenheten.

Vad är det dom säger?! Det som inte dödar, härdar! Jo, nog fan blir jag härdad alltid. Och starkare! Jag får väl se det så. Eller jag väljer att se det så!!

PS. Förra inlägget skulle publicerats häromdagen men kom ut idag, därav stämmer inte datumen. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar