söndag 7 december 2014

Sjukstuga!!

Mmm helgen inleddes med bajs och kräk! Barnen hade varit hemma sen i onsdags från dagis då det går magsjuka på Gullens avdelning. Dom höll sig friska, tills i fredags kväll. Jag hämtade pojkarna hos deras pappa och under kvällen blev Gullen dålig i magen och det blev x antal blöjbyten. Även skurning av golv :O
Pojkarna somnade som vanligt vid åtta på kvällen men vid midnatt var det dags för nästa håll :O så det var bara till att byta i säng och skura golv. Natten spenderades i soffan. Gullen i en och jag i en. Han sov i stort sett hela natten och det blev bara en kräkning. Jag var halvt vaken natten igenom, redo med hinken. Jaja. Lördag morgon vaknade han och ville äta och dricka. Pigg och glad igen. Men diarréerna har hållt i sig. Nu återstår att se om jag och Nubbi drabbas. Gått snart två dygn men det gick mer innan Gullen blev dålig, så än ropar jag inte hej!

Så helgen har spenderats hemma. Idag åkte vi dock bort till nya lägenheten och tittade på den. Barnen verkade gilla den och gick och tände och kikade i alla rum :)

Nu har vi precis bakat en kladdkaka och jag ska strax börja med maten.

Trevlig andra advent!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar