onsdag 10 december 2014

På banan igen då...eller inte!

Ja, något mer med magsjukan blev det inte. Dock satt lappen om magsjuka kvar på dörren på dagis idag när jag lämnade :/ Men enligt personalen har det lugnat sig och de flesta barnen var tillbaka igår tydligen. Så ja, nu håller vi tummarna för att det inte blir något mer. Barnen var dock glada över att vara tillbaka på dagis och hade bråttom in.


Nubbis nässelutslag blossade upp nu natten mellan måndag och tisdag. Det har kommit lite nu dagarna innan eftersom han blev förkyld. Men den natten blev det massor och han vaknade och var ledsen ofta och kliade sig hela tiden. Så synd om honom. Han hade då redan fått medicinen några dagar men den ville inte ta. Så igår morse ringde jag vårdcentralen och fick tid till läkare på förmiddagen. Höll båda barnen hemma så vi åkte ner alla tre till vårdcentralen. Läkaren kunde inte konstatera annat än nässelutslag. Utslagen hade dessutom blivit röda och han var helt knottrig på hela kroppen. Det togs lite prover, sänkan, som var något förhöjd men det eftersom han är förkyld. Dom tog även ett halsprov för att se så han inte gick och bar på streptokocker men den var negativ. Dom tog även blodprov för att pollenallergi och pälsdjursallergi. Svaret på dessa dröjer några veckor. Så det blev utskrivet mer medicin mot nässelutslagen och även en kortisonsalva som vi ska smörja med morgon och kväll. Han kliade inte lika mycket igår och han är pigg och glad. Hoppas bara det lägger sig snart.


Själv då. Jag fick igår reda på att jag fått astma. Kul....eller inte. Glad över att det inte var värre. Gjorde spirometritest i morse men det blev ingen större skillnad på mina luftvägar efter Bricanyl. Så jag väntar svar nu från läkaren om dom vill sätta in Bricanyl ändå eller någon form av inhalation med kortison  som jag kan ta när jag har besvär. Som det är nu är det dagligen så jag hoppas jag kan få någon form av hjälp.


Flytten....ja, den ska vi inte ens prata om. Det går väl men just nu är det segt och hinder har uppstått.
Men det löser sig väl på något sätt.


Nu ska jag jobba lite till innan det är dags att åka och hämta hem pojkarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar