torsdag 18 december 2014

Förkylning och flytt!

Det blev ju en fin förkylning av detta då ja. Och jag som precis börjat med min kortisoninhalation, nu vet jag ju inte om den ger den effekten den är tänkt att ge. Vi får väl se.


Ikväll är det dags. Jag har bokat släpet och min fina bror ska låna bil med drag och vi ska nu flytta mina möbler :) Äntligen!! Jag tycker ändå att jag hunnit med det mesta vad gäller packning. Vardagsrummet, köket och barnens rum och sovrummet är tömt på saker. Det som finns kvar nu är i princip bara möblerna och några lådor med saker i. Det mesta har vi redan flyttat till nya lägenheten och jag har redan packat upp en del vilket är skönt. Ja, sen finns det lite annat smått som är utspritt kvar i lägenheten. Så är det alltid när jag flyttar, jag har småsaker lite här och var som slängs ner i någon låda eller påse i sista sekund. Låter som jag flyttar ofta, men så är det ju inte. Jag har flyttat en del i mitt liv men det är ju inte så att jag gillar att flytta och gör det för skoj skull, utan det har ju funnits anledning till att jag flyttat såklart. Denna gången känns det riktigt bra i alla fall och jag hoppas och tror att vi kommer trivas på det nya stället. Det är klart mycket bättre än det vi bor i nu!!


Kan inte förstå att det snart är jul?! Trodde december månad skulle bli segt i och med flytten och så, men icke. Nu är det julafton om mindre än en vecka!! Jag ser fram emot att få fira jul med mina fina barn och min fina familj. Jag ska jobba den 22 december men sen är jag ledig resten av veckan och den ska spenderas med mina små gossar :) Bara ha det mysigt, bo in oss i nya lägenheten och utforska det nya området utanför.


Nyår är det inte planerat något. Jag ska inte ha barnen på nyår detta året och har inget planerat än. Hade varit skönt att bara sitta hemma under filten och titta på filmer :)
Jag känner väl inte att nyår är någon "wow" högtid direkt. Fast det är klart, sitta ensam på nyår låter ju också lite tragiskt haha :) vi får se vad som händer. Jag stressar inte direkt över det.


Julklapparna är handlade och klara. Skönt att ha det klart nu så att jag kan lägga fokus på lägenheten och få den i ordning.


Nej, nu är rasten slut här så dags att ta tag i jobbet igen!


Trevlig torsdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar