fredag 28 november 2014

Fredag och stundande första advent!

Fredag är här och jag har lämnat barnen på dagis i morse, och nu väntar en vecka utan mina små troll! Saknar dom redan :( Men jag kommer att ha att göra då jag i helgen ska packa och rensa. Kan nog även bli så pass bra att jag kan komma till min nya lägenhet tidigare än beräknat, vilket är toppen. Då kanske vi kan vara inflyttade till jul! Men det är lite fix innan det kan bli klart. Ska efterforska lite här nu under dagen när jag har möjlighet. Håller tummarna att det kan gå vägen!


Igår hade jag rekordmånga sidvisningar här på bloggen. Vilket såklart är väldigt skoj! Undrar dock vem alla är, om det är flera olika som tittar in eller det är några som tittar in flera gånger under en dag?! Antar att jag aldrig får veta. Jag delar inte med mig av allt i mitt liv, långt ifrån. Jag har också valt att hålla barnens namn hemliga och inte lägga ut bilder på dom här. Vilket känns självklart för mig. Sen vet jag att det finns dom som läser som känner mig och barnen och som vet vad dom heter egentligen, men det är ju en annan sak. Då kan dom också skilja på vem som är vem här i bloggen.


Funderar lite fram och tillbaka på vad jag ska ha i tv-rummet i vår nya lägenhet?! Jag har ju två soffor nu, en trea och en tvåa. Men jag ska ju flytta till lite mindre nu och skulle egentligen behöva en bäddsoffa till mig själv. Men det är inget jag prioriterar just nu. Jag får först flytta dit och sen kolla ut en fin bäddsoffa som jag tycker passar och som inte är alltför dyr. Vi får se. Finns säkert en hel del fina på blocket man kan få till bra pris.


Möblerna hemma får jag se över och se vad som får plats och vad som kan sättas i källaren så länge. Vi kommer inte ha plats med allt vi har nu men samtidigt vill jag inte göra av med möbler då vi någon gång längre fram kommer bo lite större igen. Sen måste jag sortera och rensa. Jag har så mycket som inte används och som bara står och tar plats, och det är så onödigt. Så nu ska jag verkligen ta tillfället i akt och få undan sånt som jag inte behöver eller använder.


Tycker detta ska bli så spännande. Speciellt nu när jag väntat så länge på att få komma till något bättre ställe och en bättre lägenhet! Äntligen!!


Nej, dags att jobba lite igen. Rasten slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar