tisdag 11 november 2014

Helgens kalas!!

Trodde det var ordnat så man kunde blogga från datorn från denna sidan, men icke. Var gång man ska publicera inlägget så går det inte. Tråkigt. Men men, jag testar igen.


Helgen som gick, gick i ett rasande tempo kändes det som. Lördagen blev dock ganska lugn jag. Vi var hemma och donade på förmiddagen och på eftermiddagen tog vi bilen bort till favoritlekplatsen som ligger i min hemby :) På kvällen sen blev det god mat och senare även godis och chips, eller som Gullen säger "fifi" :)


Söndagen var det dags för kalas för Nubbi. Jag fixade under förmiddagen och vi hann även ut en runda i det vackra vädret. Det blev en tur till Dalby hage, så vackert det var och barnen älskade det!!
Sen styrde vi hemåt och förberedde det sista innan gästerna kom. Barnen var så glada och Nubbi dekorerade tårtan själv med lite hjälp av lillebror :) Nubbi satte själv i sina fyra ljus i tårtan och sen blåstes det ut ljus ett par gånger om ;) Så söta dom var. Nubbi fick även där hjälp av lillebror och dom sken som två små solar när dom blåste ut ljusen på tårtan och vi alla applåderade! Igen, igen, sa Gullen, så det var bara till att tända ljusen ett par gånger om :) Det var riktigt skoj och det blev ett lyckat kalas. Nubbi fick så mycket fina presenter, och även Gullen fick något litet! Tack alla!!


Nu är det tisdag redan och veckan rullar på. Dagarna går fort. Nu ska jag snart gå på frukost, innan det blir fortsatt jobb här!


Trevlig tisdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar