onsdag 26 november 2014

BVC och 4-års kontroll!

I morse var det dags för 4-års kontroll för Nubbi. Det gick bra och han var så duktig. Dock fanns det ju saker som han inte kunde göra, men det har ju sin förklaring!
Körde sen tillbaka till dagis och lämnade honom och då stötte vi på Gullen och hans avdelning som hade hunnit ut på gården för att leka. Och jisses, vad ledsen han blev när han såg mig och jag sen skulle gå igen, för att åka vidare till jobbet. Inget skoj alls att lämna då. Men det blev nog bra. Personalen är så fina med barnen så det har nog gått bra. Får höra sen hur det gick när jag hämtar dom.


Annars är det lugnt. Har möblerat om här på jobbet. Blev bra. Innan satt jag med ryggen emot dörren och såg inte när folk kom in hit, vilket jag upplevde som jobbigt. Dom som kom in här såg inte heller om jag satt i telefon eftersom jag har handsfree när jag har telefonen, och kunde då börja prata med mig när jag hade ett samtal på gång. Så nu sitter jag emot dörren och ser ut över rummet, vilket blev mycket bättre. Rummet blev luftigare också. Jag delar ju rummet med min ena kollega och även hon upplever det som mycket bättre.


Har även blivit säkerhetsombud på jobbet här vilket är helt nytt för mig men väldigt spännande. Gick en halvdags utbildning igår och allt drar igång i januari, vilket ska bli kul!
Har även två av "mina" läkare som slutar nu i november och december så det ska avslutas kring dessa också. Samtidigt har jag fått en ny läkare som jag ska ha hand om och som börjar i januari nästa år, så det ska pysslas med hennes schema. Mycket att göra alltså.


Sen var det ju detta med flytten. Flytten kommer bli av i nyårsveckan. Så nu ska jag införskaffa flyttlådor och börja rensa och packa sånt som jag inte ska ha och sånt som jag inte behöver. Julpynta ska vi göra, men jag sätter upp det samtidigt som jag tar ner annat. Julgran vet i kattsingen om vi ska ha i år. Blir ju bara mer jobb när den ska ut sen och den kan ju dessutom inte stå så länge utan då kommer jag få ta in den tidigare i år och kasta ut den mellan jul- och nyår. Hmm. Fast det är ju väldigt mysigt med gran. Men å andra sidan så blir det bara detta året som det blir utan gran, sen kan vi ha gran nästa år och alla andra år framöver. Ett år utan gör inte så mycket. Och vi ska ju fira julafton hemma hos mamma och hon kommer ha gran så vi får i alla fall njuta lite av gran, om jag nu bestämmer mig för att inte ha gran hemma i år.


Så det kommer bli packning under december månad. Inte så "juligt" kanske, men inte mycket att be för. Vi kommer ju få det så mycket bättre i vårt nya hem så då kan man leva med att det blir lite "ojuligt" detta året!


Nej, nu ska jag fortsätta jobba här. Kaffepausen slut!!


Trevlig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar