tisdag 3 maj 2016

Maj månad!

Nu har ju våren äntligen kommit känns det som :) Så härligt!! Igår efter jobb och dagis så körde jag och pojkarna och handlade glass :) Väldigt uppskattat av barnen och det åts glass för fulla muggar :) Gullen hade glass runt hela munnen och långt ut på kinderna ;) hehe.


Helgen som gick var väldigt fin. I lördags blev det lite shopping med mamma. Vi handlade present till det lilla nytillskottet. Sen fick vi lov att hälsa på bebisen också :) Så liten och söt :)


På kvällen sen var jag bortbjuden. Det bjöds på grillat och det var väldigt gott! Efter maten blev det en cykeltur ner till majbrasan. Det var en del folk där vi var. Trevlig tillställning. Sen  cyklade vi tillbaka igen och det bjöds då på efterätt. Väldigt trevlig kväll blev det!


I söndags blev det mest fix där hemma. Jag städade lite och tvättade. Handlade mat och lite så.
På kvällen sen kom barnen hem igen och allt var som det brukar. Saknar dom när dom inte är hemma men jag vet att det är nyttigt att vara ensam ibland också.


Vädret har ju varit strålande igår och idag verkar det bli precis lika fint :) Så härligt. Barnen var utan jackor när jag hämtade på dagis igår. Så idag åkte solkrämen fram!


Jag har tagit ledigt på fredag så vi får långledigt jag och barnen :) Ska bli skönt. Ser ut att bli fint väder också :) Har lite planer på vad vi ska göra, men inte bestämt helt än.


Nej, dags att jobba igen. Trevlig tisdag och hoppas veckan blir bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar