måndag 9 maj 2016

Tiden flyger och sommarvärme!

Tiden går verkligen fort nu. Hinner knappt börja på en ny vecka innan den är slut igen tycker jag. Jag och barnen har ju varit lediga i fyra dagar och det har varit skönt. Intensivt stundvis men skönt och behövligt. Fast igår började pojkarna fråga efter dagis så det var nog efterlängtat att få komma tillbaka dit idag och leka med kompisarna :) Även skönt att komma tillbaka i sina vanliga rutiner.
Det har ju varit sommarvärme hela helgen. Verkligen så skönt. Vi har varit ute stundtals men pojkarna har inte varit så motiverade till att vara ute, av någon anledning. I lördags förmiddag blev det i alla fall lekland med barnens mormor och moster. Vi hade leklandet helt för oss själva i en timme så det var fritt fram att härja ;)
I söndags blev det en tur till min lillebror och hans sambos nya lägenhet. Dom flyttade dit igår så vi var där i flyttkaoset och tittade :) Blev även lite fika där och vi kollade även in deras lilla uteplats i solen.
Annars har vi mest tagit det lugnt.


Idag började vi dagen med lite tjurigheter från den yngsta av oss i familjen. Satte sig helt på tvären och såklart hade jag en inbokad tid till veterinären i morse med katten för vaccination. Men vi hann det också och allt gick bra. Barnen tyckte det var lite spännande att Mischa åkte med i bilen när vi skulle köra till dagis :) Pojkarna var noga med att säga hejdå till henne innan vi lämnade bilen för att gå in på dagis ;) Dom gillar verkligen den katten alltså :) Så kul att se. Dom klappar henne och busar med henne. Jag körde sen vidare till veterinären där katten fick sin spruta. Hon gillade inte alls det och visade sitt missnöje med att fräsa åt veterinären ;) Sen fick djurskötaren onda ögat av Mischa innan hon smög in i transportburen igen ;) hehe.




Nu ska jag hämta lite kaffe här. Trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar