torsdag 19 maj 2016

Tandhygienistbesök och födelsedag!

Idag var det dags för Nubbi att besöka tandhygienisten. Lillebror ville också följa med så det var ju klart att han fick. Det gick väl ok. Pojkarnas pappa var med och det bröt ju från rutinerna mitt i veckan. Dels så var det nog det och dels var det för att vi brukar inte gå till tandhygienisten så ofta. Men det beror ju också helt på vilket humör han är på. Men det gick bra till slut. Han satte sig i stolen och lekte lite med vattnet . Sen gapade han fint och hon kunde räkna alla hans tänder. Sen skulle hon känna med den där lilla piggen men det ville han inte. Tanken var att tandläkaren skulle kommit in idag också men vi valde att vänta med det till nästa besök då det nog blivit för bra idag. Hon kom och hälsade innan vi gick ut och Nubbi fick en tandborste och en fin tupp som hon gjort av en handske och blåst upp och ritat på ;) Hur som helst så har Nubbi nu fått alla sina kindtänder längst inne, både i underkäke och överkäke. Det är permanenta tänder så dom ska sitta hela livet. Han hade två som var på väg ner sist när vi var där senast och det var i höstas förra året, så det har hänt en del. Han har även sedan dess tappat tre tänder och har nu en fjärde lös.


Efter besöket där så åkte vi till dagis och jag lämnade pojkarna där. Jag stannade en stund innan jag åkte. Det är ju förskolans dag idag och barnen skulle ha disco på dagis :) Ska bli kul att höra hur dom har haft det sen :)


Idag fyller min lilla mamma år. Hon och min syster kommer hem till oss idag efter jobb och dagis. Vi ska fika lite, och barnen ville att vi skulle blåsa upp ballonger :) Så det ska vi göra :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar