tisdag 17 maj 2016

Tisdagen...den segaste dagen av alla.

Tisdagen i veckan är den segaste dagen av veckans alla dagar tycker jag. När man väl sen slår över till onsdag känns det mycket lättare på något sätt. Varför vet jag inte.


Igår var vi ju på besök i skolan där Nubbi ska gå. Så trevligt och det såg så nytt och fint ut. Det kommer bli jättebra för lilla gubben.


Efter besöket i skolan hämtade jag pojkarna. Eller det blev bara Gullen som följde med mig hem. Nubbi stannade kvar på dagis då det bara skulle dröja en 45 min innan dom skulle gå därifrån till bussen. Så Nubbi fick välja om han ville följa med hem så länge eller stanna kvar, och han valde att stanna kvar. Så jag och Gullen åkte och åt lite mat på Mc Donalds. Han hade pratat om det hela dagen på dagis, att han och jag skulle göra något bara vi två. Så det blev mat och sen ville han leka på den lilla lilla lekplatsen utanför Mc Donalds. Men det var bara en rutschkana så det var inte så mycket att hurra för. Han tyckte dessutom den var läskig att åka ;) Tanken var att vi skulle gå ut på lekplatsen som vi har där hemma men när vi väl kom hem så ville han gå in ;)
Väl hemma sen fick han välja film. Det blev Alvin och gänget 2 :)
Filmen slutade lagom till att Nubbi skulle hämtas. När vi kom dit så kom han först ut. Han kom springandes och kramade mig. Hans resurs sa att det hade gått bra men han hade frågat efter mig, så han hade nog lite hemlängtan. Dom hade fått åka traktor och släp, grillat korv i vindskydd och åkt mer traktor :) Sen hade dom fått titta hur fröken bodde, för det var hemma hos henne dom var.
Nubbi var trött och var ganska arg och ledsen under kvällen när vi körde hem och fram tills det att han somnade. Det var inte mycket som blev rätt. Men han somnade sen på två sekunder, så han var riktigt trött. Blir ofta så med humöret om man är trött. Detta var ju något annorlunda som inte brukar hända efter dagis. Men han vaknade pigg och glad i morse.


Härlig måndag helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar