fredag 13 maj 2016

Fredagen den 13....behöver inte vara otur.

Vilken morgon. Dagen började med att jag kom till jobbet och fick "reda i lite oreda". Ja, det är ju en historia kring det, men eftersom jag har sekretess så kan jag inte säga mer än så. Det jag vill ha sagt är att det slutade väldigt bra, bättre än förväntat och jag kände att jag gjorde en insats för att ge en bra känsla för de som lämnade mottagningen. Trodde det skulle bli missnöje vilket hade varit helt förståeligt, men det slutade så himla bra. Jag fick på något sätt, och lite ofrivilligt, ett förtroende från en annan människa, och det gav mig mer än jag trodde att det skulle göra. Så jag blev lite förvånad över min känsla. Även om det inte var så mycket jag gjorde så kändes det som att mitt deltagande gjorde skillnad. Inte för att jag är någon supermänniska på något sätt, men det kändes i alla fall bra att få göra något som detta för en annan människa.


Annars, är det fredag. Solen skiner. Får passa på att njuta medans det varar, verkar som att det ska bli sämre imorgon. Igår kväll åkte barnen till sin pappa. Jag tycker det är jobbigt eftersom det blir så tyst och tomt. Åkte iväg en sväng och fixade lite. Saknar pojkarna massor när jag inte har dom hemma hos mig. Samma visa varje gång dom åker, men jag vet ju att det är så det är och dom kommer ju hem på söndag igen.


Helgen bjuder inte på så mycket spännande saker för min del. Jag har inget bokat i alla fall. Dyker säkert upp något. Ska försöka få rätt på mina blomsterlådor. Eller konsolerna till blomsterlådorna. De verkar inte stämma alls och vi har nu varit tre personer som testat att montera och ingen har lyckats. Kan ju inte vara tre som har fel. Så det ska fixas. Har ju inte så stor balkong, annars hade jag kunnat plantera blommorna i krukor. Men jag vill ju ha dom på balkongräcket nu när jag köpt blomsterlådor och allt.
Ny dvd-spelar behöver jag också kolla efter. Den vi har gav upp nu i veckan. Får se om jag kan hitta någon till ett vettigt pris. Just igår var jag sugen på att se film vilket då inte gick när vi inte har någon dvd-spelare. Rensa bland pojkarnas saker ska jag också göra. Det är så mycket saker nu, och mycket småskrafs som dom inte leker med. Det ligger mest överallt känns det som. Eller dom tar fram det men det är inget som är av intresse. Så det ska sorteras tänkte jag. Är dom med när man ska göra det så blir det inget bortsorterat om jag känner mina pojkar rätt ;)


Nej, nu ska jag jobba vidare här. Trevlig fredag och helg till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar