torsdag 28 april 2016

Faster och kusiner.

Så blev jag då faster igår morse och mina barn fick en liten kusin :) En liten flicka som föddes igår morse. Så söt är hon. Pratade med min bror igår efter att vi kommit hem från jobb och dagis. Allt hade gått bra. Så kul det är. Kan inte förstå att min lillebror har blivit pappa. Han är ju liten i mina ögon ;) Men jo, så är det ju ;) Helt fantastiskt!!
Min lilla Gullen sa igår när han såg bebisen på foto, att han ville ha bebisen ;) Sen trodde han att bebisen skulle komma hem till oss. Jag förklarade flera gånger att bebisen inte är vår. Men när vi öppnade ytterdörren till lägenheten trodde han att bebisen var hemma och jag fick förklara igen att den inte ska bo hos oss. Lilla gubben :) Jag sa att vi får köpa present till bebisen och han tyckte vi skulle köpa en sån "som man slår med" en skallra alltså ;) Jag sa att vi kunde köpa en klänning också men det sa han att hon inte ville ha :) haha.


Så vi säger stort grattis till min bror och hans sambo till deras lilla flicka!!


Veckan har gått fort. I måndags var det dags att ta bort stygnen på Mischa. Det gick fort och såret såg väldigt fint ut, så hon fick väl godkänt av veterinären :) Hon hade kragen på under måndagen sen eftersom jag jobbade men under kvällen sen så tog jag av den och det har gått hur bra som helst. Hon har knappt rört ärret, i alla fall vad jag har sett.


I måndags var det även föräldramöte. Det handlade lite om hösten och en sammanslagning av den avdelning där pojkarna går på och en annan. Tror inte jag var ensam om att känna en viss oro inför det, men pedagogerna verkade positiva och optimistiska. Så vi får väl se. Nubbi kommer ju inte gå kvar till hösten ändå men Gullen ska ju gå kvar i alla fall nästan tre år till. Men vi låter det landa lite och så får vi se hur det blir.


Torsdag idag, barnen ska till sin pappa ikväll. Jag blir ensam. Valborg på lördag. Jag och mamma ska ut och handla liten present till den lilla flickan. Och sen på kvällen är jag bortbjuden. Blir grillning och sen promenad ner till en brasa. Kan nog bli trevligt.


Nej, dags att jobba på igen. Trevlig helg om vi inte hörs innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar