fredag 15 april 2016

Veterinären.

I morse lämnade jag lilla kisen hos veterinären då det var dags för kastrering. Det var en lite orolig katt jag hade med mig i bilen i morse när jag körde. Hon var lite rädd först när bilen startade men det vande hon sig vid fort. Sen låg hon och krafsade lite och flåsade som en hund. Men efter en stund la hon sig ner och tittade mest. Kollade lite på mig emellanåt och undrade nog vart hon var på väg.
Väl framme hos veterinären fick jag fylla i en massa papper om personuppgifter och även ett papper om risker som kan uppstå vid narkos och operation. Sen fick vi följa med in i ett undersökningsrum där vi pratade lite och djursjukvårdaren undersökte Mischa lite snabbt och vägde henne och så. Sen tog hon med sig Mischa och jag lämnade henne där. Ska hämta henne när jag slutat jobba idag.
Hon ska även vaccineras idag.
Efter kastreringen ska hon ha en krage på sig i 10-12 dagar. Hon ska även få någon medicin efteråt, jag vet inte hur länge hon ska ha den men det får jag reda på när jag hämtar henne idag antar jag, annars får jag fråga. Stygnen ska tas om några veckor och eftersom hon får sin första vaccination idag så ska hon ha en omgång till om några veckor. Så det blir en del att tänka på. Men det ska nog gå bra. Man ska även kolla såret och tvätta av det lite. Tror det kommer bli bra när det väl är över och hon är läkt. Så nu hoppas jag bara att det inte ska uppstå några komplikationer efteråt.


Annars är det fredag. Skönt är det. Helgen ska dock spenderas hyfsat mycket hemma p.g.a. att Mischa nu är nyopererad. Ska ta och städa lite och jag ska även passa på att så tomaterna. En hel månad försenad med det men jag får skapa en liten växthuseffekt åt det så går det kanske lite fortare i processen. Jag ska annars bara ta det lugnt. Ska väl ta mig iväg någon kortare runda för att handla och så. Hoppas att Mischa är så pass att hon kan klara sig småstunder själv. Men det ska nog gå bra.


Nej, nu ska jag jobba vidare här. Trevlig fredag och helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar